2010. március 28., vasárnap

Varga Judit

Kismamajóga és Vinyasa flow (dinamikus jóga) okatató

Először angol és olasz nyelvtanár akartam lenni, de alig töltöttem el pár hónapot ezen a pályán, amikor a filmgyártás letérített róla és csaknem tíz évet dolgoztam producerként Budapesten és Buenos Airesben, főleg reklámfilmeken. 2000-ben kezdtem jógázni egy kedves barátnőmnek köszönhetően és rögtön éreztem, hogy a jóga nekem való foglalatosság. Segített karban tartani a testemet és megbirkózni a munkám okozta stresszel.

2005 év végén kezdtünk el világot látni a férjemmel, aki búvároktató: bejártuk az „egész” világot, megnéztük, hogy élnek az emberek, állatok, növények és kövek távoli országokban és eldugott kis szigeteken, alaposan szétnéztünk a víz alatt és a víz felett is. Így esett, hogy 2008-ban Mexikóban, a „Maya Riviérán” találtuk magunkat és itt találkoztam egy fantasztikus holland jógatanárral, Ellen de Jonge-gal, aki úgy jógázott, ahogy én szeretnék: könnyedén, humorral, hókuszpókuszok nélkül, de kitartóan, nagy tudással és profi módon. Tőle tanultam meg a Vinyasa flow-t (dinamikus jóga) és nála szereztem jógatanár diplomát. Az amerikai Yoga Alliance RYT-200 (Registered Yoga Teacher at the 200 hour level – 200 órás szintű Regisztrált Jógaoktató) fokozatával rendelkezem.

2009-ben ismertem meg Kotroczó Anikót, a Magyarországi Dúlák Egyesületének elnökét, aki többek között kismamajóga-oktató képzéseket tart és nagy szerepe volt/van a kismamajóga népszerűsítésében hazánkban. Nála végeztem el az oktatói képzést és tőle is azt láttam, hogy attól lesz valaki jó jógaoktató, ha a tudása mellé a szívét is beleadja az óráiba.

A képzésem itt nem ért véget, hiszen a jóga folyamatos tanulás. Szeretném minél több emberrel megosztani a jóga örömét. Mindenki tud jógázni!

A kismamajógáról

A kismamajóga a várandósság 14. hetétől javasolt. Nem csak fizikailag, de mentálisan is felkészít a babád érkezésére. A lágy, folyamatos mozgásban végzett gyakorlatok a várandósság igényeihez igazodva mozgatják át a testet és felkészítenek a szülésre. A légzőgyakorlatok megtanítanak a tudatos légzésre és olyan légzéstechnikákat sajátíthatsz el, amelyek a várandósság és a szülés alatt is segítségedre lehetnek. A foglalkozások része a gátizomtorna is, amely nemcsak a szülésre, hanem a szülés utáni regenerálódásra is felkészít. Az óra végi relaxáció oldja a szüléssel, várandóssággal kapcsolatos természetes szorongásokat és megtanít felvenni a kapcsolatot a babáddal még a pocakon belül.